دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر سازگاری در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران

قسمتی از متن پایان نامه :

 سفرنامه گاسپارد دروویل:

سفرنامهگاسپارد دروویل در این عصر قابل توجه می باشد، قسمتی از سفرنامه او به این تبیین می باشد: ایرانیها بسیار مهماندوست هستند و خودنمائی را خیلی دوست دارند به طوریکه اغلب اوقات از دوستانشان به طرز با شکوهی پذیرائی می کنند… مهماندار موقعی کاملاً ارضا می گردد که اتاق ناهاخوریش پر از میهمان باشد… در ایران وسائل نقلیه ناشناخته اند و راهها فوق العاده بد می باشد و کاروانسراها آنچنان وسائلی برای پذیرائی ندارند… از آنجائیکه اصول مهمان نوازی در همه جا با دقت رعایت می گردد بسیاری از ایرانیان به سفر می طریقه و حتی می توانند یک شاهی هم از جیب خرج نکنند،زیرا کافی می باشد به هر شهر یا دهکده ای که می رسند صاحبخانه با روی باز از آنها پذیرائی کند…(اعتماد مقدم، 227، 1370)

از حق نباید گذشت که در شناساندن ایران و جاذبه های آن به بیگانگان برخیمستشرقین خیرخواه تلاشهای فراوانی کردند که یکی از آنها پرفسور ادوارد براون بود که سالها زبان فارسی را در لندن تدریس می نمود. یکی از آثار گرانبهای او کتاب یکسال در میان ایرانیان می باشد. او در مورد زندگی درباریان و شاهان قدیم اینطور قضاوت می کند: طرز فکر سلاطین و زمامداران مشرق زمین حیرت آور می باشد، زیرا آنها آثار گذشتگان را از میان می برند سلاطین و نسلهای بعدی نیز آثار آنها را از بین می برند. بدین ترتیب ویرانی بر ویرانی افزوده می گردد و آن چیز که که ذوق و سلیقه روح بزرگ ایرانی را به وجودآورده دستخوش قنا میگردد…(شاهانی، 1383، 883)

در مطالعه تاریخ ایرانگردی و سفرنامه هادو مشکل عمده خودنمائی می کند که اکثرا شامل ایرانگردی غربی می گردد. نخست اینکه اختلاف فرهنگی از قبیل اختلاف مذهب ، زبان، اخلاق، لباس و رفتار اجتماعی گاهی اوقات موجب نابسامانی هایی در طریقه ایرانگردی شده، حتی گاهی برخوردهایی نیز به وجودآورده می باشد. دوم اینکه اختلاف سیاسی بین ایران و بعضی دول بیگانه بر طریقه رشد صنعت گردشگری تاثیرگذار بوده می باشد. بهرحال هنوز هم علی رغم این موانع جاذبه های ایران برای گردشگران چشمگیر می باشد و ایران به عنوان کشوری کهنسال نزد دانش دوستان و گردشگران جستجوگر تاریخ جایگاه ویژه ای دارد. اخلاقیات ایرانی مانند غریب نوازی، دست و دلبازی، کمک به راه ماندگان، میهمان نوازی و آزادی هنوز پابرجاست.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

دیدگاه گردشگران کنونی

ضرورت آگاهی هر چه بیشتر نقطه نظرات گردشگران در جهت رفع موانع و محدودیت ها و در نهایت ارائه راه حل در پیشبرد توسعه صنعت کشورمان،ضرورت پرداختن به این موضوع را عیان می ‌کند. متاسفانه به دلیل تبلیغات سوء از سوی رسانه های استکبار جهانی بسیاری از گردشگران از مسافرت به ایران خودداری می کنند. یک گروه از گردشگران سوئدی که برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط شرکت خدماتی مسافرتی سیر وسفر از نقاط مختلف ایران دیدن کردند همگی متفق القول بودند که: برخلاف تبلیغات رسانه های غربی، ایران از امن ترین کشورهای دنیا به شمار می رود و ما به گردشگران خارجی توصیه می کنیم که در برنامه های سفرهایشان دیدار از ایران را در اولویت قرار دهند.

خانم کارولین عضو یک گروه نوزده نفره گردشگری استرالیائی که توسط شرکت خدماتی استقلال وابسته به سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان به مدت ده روز از جاذبه های سیاحتی و تاریخی شهرهای مختلف ایران دیدار نمودند، در پایان سفر خود در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار نمود: برعکسآنچه قبلاً رسانه های خبری غرب به ما القاء کرده بودند، حضور زنان در تمامی فعالیتهای اجتماعی بسیار مشهود می باشد، … به اکثر کشورهای جهان مسافرت کرده ام، اما به اعتقاد من ایران از زیباترین کشورهای دنیاست زیرا که همه نوع جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی را یکجا دارد. (احمری، 1376، 3)

چکیده پروژهنظر سنجی با عنوان تاثیر گذاری گردشگران از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران که از سوی مرکز مطالعات و تحقیقات ایران گردی در سال 1385 انجام گردید، نظرات اجمالی گردشگران را در خصوص ایران به این ترتیب ارائه می کند:

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

اهداف این پژوهش به دو گروه اصلی و فرعی به تبیین ذیل تقسیم می گردد ؛

هدف اصلی :

هدف اصلی این پژوهش عبارت می باشد از مطالعه صنعت گردشگری در کشورهای مالزی و ایران با بهره گیری از نظر کارشناسان و با در نظر داشتن شرایط دو کشور ، امید می باشد با بکار بستن این مطالعه در بخش گردشگری عاملی جهت بهینه شدن درآمد و منافع گردشگری و از طرفی ابزاری برای حصول اطمینان از پایدار بودن توسعه گردشگری می باشد .

اهدف فرعی :

سایر اهداف این پژوهش نیز به تبیین ذیل می باشند :

  • مطالعه نقاط قوت و ضعف صنعت گردشگری ایران .
  • مطالعه نقاط قوت و ضعف صنعت گردشگری مالزی .
  • ارائه راهکارهای پیشنهادی برای رفع نقاط ضعف ایران با بهره گیری از مطالعه تطبیقی .